A Balatoni kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Balaton desztináció váljon a belföldi utazó közönség számára Magyarország elsődleges családi üdülő régiójává, a külpiacokon egységes desztinációként jelenjen meg, továbbá magas színvonalú szolgáltatásaival kedvelt úti cél legyen.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként tematikus, új kínálati elemek jönnek létre hozzájárulva a kulturális kínálat színesítéséhez. A desztináció fő profiljának megfelelően családbarát stratégia készül, meghatározó projektelem a helyi termékek integrálása a turizmusba – a desztináció egyedi gasztronómiai karakterének meghatározása, a helyi alapanyagok felhasználásának erősítése és az autentikus gasztronómiai kínálat létrehozása -, tekintve, hogy a hazai gasztro forradalom egyik központja a Balaton.

A Balatoni Turizmus Szövetség gondozásában megvalósuló projektelemek:

  • Térségi tematikus csomagajánlatok, programcsomagok kidolgozása
  • Szemléletformálás, térségi tematikus, célcsoportokra fókuszált szakmai rendezvények szervezése
  • Online marketing tréningek, workshopok szervezése
  • Fejlesztéshez kapcsolódó projektmenedzsment tevékenység

megrendezésre kerülő szakmai rendezvények célja a térség versenyképességének növelése, melyhez szükséges a helyi érdekeltek edukációja. Az átalakuló trendeknek köszönhetően az értékesítés az online térben kezdődik, állandóan bővülő megoldásokkal, mely indokolja a folyamatos, naprakész ismeretek megszerzését.

A projekt előrehaladása:

A projektben vállalt menedzsment feladatok megvalósítását a konzorciumi tag megfelelő végzettséggel és szakmai tapasztalattal rendelkező külsős munkatárs bevonásával végzi. A projekt előrehaladtával valamennyi vállalt szakmai tevékenység megvalósult.

A kidolgozásra kerültek a „Térségi tematikus csomagajánlatok, programcsomagok”, a szakértői anyag célja, hogy előkészítsen olyan, a térség stratégiai céljait támogató csomagajánlatokat, amelyek növelhetik a desztináció vonzerejét, a vendégforgalmat és az egy főre jutó kosárértéket. További cél a desztinációban megtalálható attrakciók összekapcsolása, az együttműködések ösztönzése, a turisták komfortérzetének növelése. A összeállított anyagban fogyasztói attitűdvizsgálat mellett, célcsoportelemzés, kedvezményrendszer analízis és fejlesztési javaslatok is találhatóak.

A projekt egyik kiemelt vállalás a „Térségi tematikus, célcsoportokra fókuszált szemléletformáló szakmai rendezvények” és „Online marketing tréningek, workshopok” szervezése volt. Az összesen 45 alkalmas online rendezvénysorozat két időszakra bontva 2021. június, július és október, november hónapokban kerül megtartásra. A szakmai programok lebonyolítása az Innotime Hungary Kft. közreműködésével zajlott. A járványügyi intézkedések következtében a szakmai programok az online térben, ingyenes felületek használatával kerültek lebonyolításra (ZOOM, Teams). A megvalósult előadások mindegyike előzetes regisztrációval, mindenki számára ingyenesen megtekinthető volt. Az előadások rögzített videó anyaga bárki számára visszanézhető.